24-10-2025 De “Bierwagen”

Weergaven: 166

Veel liefhebbers uit Nederland weten ondertussen wel wat ik bedoel met de “Bierwagen”. Het is de Geraldy aanhanger waar de afdeling 9 de duiven van de CC5 (Enschede en omstreken) mee ophaald.

De Geraldy aanhanger was lek, de schimmel stond in de manden en naar mijn mening veel te dicht, dus geen juiste ventilatie. Mijn vermoeden werd bevestigd omdat in Rijssen bij het overladen de liefhebbers konden zien dat de duiven uit de dichte Geraldy aanhanger waren terug gelopen ten opzichte van de duiven die in de Iveco wagens zaten.

De afdeling 9 heeft een algemene vergadering gepland voor de 17 November.

Twee verenigingen uit de CC5 hebben vragen ingestuurd met betrekking tot de “Bierwagen”.

Het onderstaande preadvies van het bestuur werd bij de aangeleverde vragen van de twee verenigingen vermeld:

Kijk, daar kan ik blij van worden. Het probleem van de lekkage wordt aangepakt en de ventilatie zal aangepast worden.

Ik ga er vanuit dat straks de waarden van de meetgegevens ook bij warm weer goed zullen zijn. Het zou het afdelingsbestuur/vervoerscommissie sieren door de “Bierwagen” niet alleen in te zetten op de ophaalroute van de CC5 maar ook op de andere ophaalroutes.

Tegen de liefhebbers uit de CC5 zou ik willen zeggen; 1 persoon is een roepende in de woestijn, maar met zijn allen vormen wij een koor die gehoord worden. Hartelijk dank voor alle aangeleverde foto,s, datums en verhalen met betrekking tot de bierwagen.

TIP: stel bij de rondvraag op 17 November de vraag, hoe het kan dat de twee africhtingen met de Iveco die gehuurd worden van de afdeling voor de Natour, ons door de neus zijn geboord. De datums voor de huur worden vroeg in het seizoen reeds doorgegeven. De eerste africhting ging niet door omdat de Iveco niet beschikbaar werd gesteld omdat de CC5 africhting een afdelingsafrichting in de weg zat. Twee andere verenigingen uit onze afdeling mochten wel africhten waardoor het gelijkheidsbeginsel werd aangetast. De tweede keer werd er gecommuniceerd dat er geen bezetting was voor de Iveco wagen. Wel een heel slecht excuus omdat de CC5 een eigen chauffeur heeft.

Een aantal leden van de vervoerscommissie kunnen niet overweg met kritiek. In de plaats om naar oplossingen te gaan zoeken, gaan ze achter mijn rug om naar de voorzitter van de vereniging waar ik lid van ben om mij zwart te maken. Zelf denk ik dat personen uit de vervoerscommissie “not amused” waren van alle kritiek uit de CC5, waardoor die zelf besloten hebben om tot 2x toe de gehuurde Iveco niet af te geven aan de CC5 voor de natourafrichtingen. Hierdoor werden er ruim 150 liefhebbers gedupeerd en de afdeling miste op deze manier 2x de verhuuropbrengst.

Onderstaand de eerdere blogs m.b.t. de “Bierwagen”