16-05-2026 Dizy le Gros 353 km. en 50% prijs vadaag.

Weergaven: 1600

Ik heb vanavond 65 duiven ingekorfd voor de wedvlucht vanuit Dizy, het zijn 24 doffers en 41 duivinnen. Er zitten nog 4 duivinnen thuis, 1 duivin met een gebroken poot, 1 duivin loopt mank en 1 duivin kwam de vorige week terug met één hangende vleugel. Tevens heb ik de 23-001 in huis gelaten, deze duivin vloog reeds 2x teketekst en ga ik verhuizen naar het kweekhok.

In de vereniging zijn er door 16 liefhebbers in totaal 323 duiven ingekorfd.

In de CC4 zijn er door 110 liefhebbers in totaal 2236 duiven ingezet.

Ik heb zeer veel reacties gehad op mijn blog met betrekking tot de vrachtkosten. We korven nu op de vrijdag in, dat was de vorige week op de donderdag. De vrachtprijs is nu 1,40 per duif zonder toeslagen.

Onderstaand de vrachtprijzen die de afdeling Noord doorberekend aan haar leden.

Afdeling Noord berekend 0,90 per duif (Oost 1.40) voor 1 nacht mand en bij 2 nachten mand 1,15 per duif (Oost 1,60) voor de eerste twee midfondvluchten van het seizoen.

Update 7:45 uur
De duiven in Dizy zijn gelost om 7:45 uur. In verband met naderende bewolking is het een gezamenlijke lossing van geworden van Midden en Oost. De duiven hadden een prima vertrek.

De duiven kwamen mooi naar huis, ik zit er goed bij maar het had iets eerder gekund. Ik heb de 20e melding in de CC4 en van geheel Noord de 62e melding van 9.118 duiven. Alleen de liefhebbers in De Lutte melden al 9 duiven voor mij, maar good old Gerrit Ophuis kon wel weer eens met de winst aan de haal gaan want hij draait al op 32 een duif.

Binnen het kwartier zijn er 18 gearriveerd en met een halfuur reeds 38. De laatste kwam om 15.24 uur en het klepje kon dicht.

Complimenten voor de lossingscommissie die het hebben aangedurfd om de duiven mooi op tijd te lossen, waardoor er weinig duiven thuis kwamen die in een bui hadden gezeten. Tevens waren er veel liefhebbers die alle duiven thuis hadden van de vlucht.

Ik heb mijn hokken weer helemaal dicht gelegd in verband met het koude weer, maar gelukkig gaan de temperaturen binnenkort weer oplopen. De voorspelling voor de volgende week zaterdag is vooralsnog 24 graden. Dan hebben wij een Vitesse vlucht en de eerste Eendaagse fondvlucht. Planning was om niet te gaan inkorven voor de Eendaagse fondvlucht, maar als mijn doffers deze week mooi gaan oplopen kan het maar zo zijn dat ik er een aantal inzet voor de Eendaagse.

Vanavond mag voor het eerst de B ploeg duivinnen (jaarlingen) bij hun doffers blijven overnachten. Dat hebben ze wel verdient door allen terug te komen, nadat ze de vorige week niet mee zijn geweest. Meestal is dat een nadeel voor hun presteren door ze een week niet in te korven. Mijn tweede duif was een jaarling en daarna de 10, 11, 12, 17, 18, 24, 27, 28 op het hok, dus de jaarlingen zaten niet echt vroeg, mijn oude duiven maken de uitslag vandaag. Maar er gaan beslist meer weken komen dat ik meer plezier beleef aan mijn jaarlingen.

Vanmiddag een beste teleurstelling in Beckum bij De Zwarte Doffer. Compuclub heeft automatisch een nieuwe update geinstalleerd van Winver en tot onze afgrijzing konden we nu geen uitslag maken met daarin de 3 groepen (A, B en C groep) die wij wekelijks gebruiken voor de attractieprijzen. Dus wel de gewone uitslag zonder groepen maar wat er ook geprobeerd werd, geen uitslag uitgesplitst naar Groepen. Compuclub niet bereikbaar, lekker dan. Ik zou een hele uitgebreide blog kunnen schrijfen wat er allemaal fout gaat bij Compuclub, ondanks het feit dat het vorig jaar nog goed functioneerde. Ik ga het maar niet doen want het is alleen maar negatieve energie. Ik wil nog wel zeggen dat de liefhebbers grote prijsverhogingen van Compuclub voor hun kiezen krijgen, maar dat er dan ook geleverd moet worden. Ze lossen het ene probleem los en er ontstaat meteen weer een nieuw probleem.

Het was mooi dat we vandaag nog konden genieten van de aankomsten, ondanks het koude weer. Ik ga ze nu weer volop verwennen, zodat ze weer in top conditie zijn om op hun volgende vlucht naar huis te komen.