23-05-2026 Chateaudun 604 km en Hirson 320 km. Jaarlingen komen ervaring te kort.

Weergaven: 3472

Voor Chateaudun heb ik 5 duiven ingezet, het zijn 3 doffers en 2 duivinnen. Vier duiven zijn van 2022 en 1 duivin is van 2024. (Roodkras)

In de vereniging zijn er door 10 liefhebbers in totaal 95 duiven ingezet.

In de CC4 zijn er door 56 liefhebbers is totaal 515 duiven ingezet.

Compuclub heeft weer een automatische update gereed gezet. Ik heb geprobeerd die te negeren maar dan kan ik Autokon het pakket om te kunnen inkorven niet openen. Vorige week konden wij na een update de uitslag niet meer maken met verschillende groepen. Nu kwam ver na het inkorven het onderstaande bericht binnen van de afdeling Oost en op de vrijdagmorgen ook van de afdeling Noord.

Extra aandacht nodig. We hebben vernomen dat na de laatste update de niveaus in Winver niet meer automatisch gevuld worden met de aantallen duiven. Check dit goed a.u.b.

Ik verwacht dat het weer met geld te maken heeft en wel om de onderstaande reden.

Belangrijk is de regel “Elk extra niveau” 0,04 cent per duif. De eerste 5 niveaus staan vast. Dat houdt in dat elk ander spel zoals een Midfond club of Fondclub het 6e niveau is, en dan kan Compuclub weer 0,04 cent extra per duif berekenen. PAS OP: kunt u mee doen bij 2 Fondclubs dan betekend dat 2x 0,04 cent per duif extra. Nationaal wordt ook niet genoemd dus ik lees eruit dat als je Nationaal zet ook de 0,04 cent extra al in werking treedt. Dat kan Compuclub alleen maar doen als de liefhebber zelf het niveau in vult. De manier waarop Compuclub hiermee communiceerd verdient een dikke onvoldoende en is echt beschamend.

Ik heb 62 duiven ingezet voor de wedvlucht vanuit Hirson. Het zijn 21 doffers en 41 duivinnen. Er zit nog 1 duivin thuis met een gebroken poot en de 23-001 is verhuisd naar het kweekhok.

In de vereniging zijn er door 17 liefhebbers in totaal 302 duiven ingezet.

In de CC4 zijn er door 110 liefhebbers in totaal 1827 duiven ingezet.

Tjonge, wat zijn er nog veel duiven onderweg. Daar worden wij met zijn allen niet vrolijker van. Dit weekend lijkt op een kopie van de rampvlucht van Hirson van vorig jaar. Onderstaand mijn geschreven blog hierover.

Vorig jaar had ik er s’avonds 32 van de 50. Nu zijn er 43/62 en van de eendaagse fond 2/5. Vorig jaar kwamen de duiven op de zondag zeer slecht na, ik vertrouw er maar op dat het morgen beter gaat met het nakomen.

Compuclub maakte er een grote puinhoop van, tot ergenis van veel liefhebbers. De meldingen waren vaak niet zichtbaar, of alleen op het totaal overzicht en vaak ook nog veel te laat. Ik heb er veel klachten over mogen ontvangen.

Het drama met Compuclub is nog niet voorbij.
Op de definitieve uitslag van V21 Hirson ontbreken de verenigingen 0632 Luchtsport en 0642 Luchtreizigers.
Op de definitieve uitslag van E21 Chateaudun ontbreekt 0652 Onze Sport Haaksbergen.

De klokken worden op de zondagmiddag afgeslagen, want de prijzen voor de eendaagse fondvlucht zijn op de zaterdagavond nog niet allemaal vergeven.

Zondag meer, en dan kan ik u ook vertellen hoe op dat moment de stand van zaken is.

Het is nu zondagmiddag 14.45 uur en er zijn vandaag 8 duiven nagekomen. Van de eendaagse fond zijn er 4/5 en van de Vitesse 49/62. Ik mis er nog in totaal 14 maar ik hoop dat ik er vandaag nog een paar mag verwelkomen. Ik mis nog 8 duivinnen en 6 doffers, waarvan 4 oude duivinnen en 2 oude doffers. Ik hoop onder de 10 achterblijvers uit te komen. De uitslagen volgen als alle bestanden zijn ingestuurd.

Het prijspercentage is niet naar wens, dat komt door de jaarlingen, er staan er maar 4 op de uitslag van de 32 jaarlingen die mee waren.

De eendaagse zit er voor mij op voor dit jaar, is niet echt mijn ding, je moet daar beslist de juiste duiven voor hebben. Ik had er 4 mee die volgens mij op de uitslag zouden kunnen komen, gelukkig zijn ze alle vier weer present.

Aangezien de niet zondag verenigingen hun bestanden op de maandag mogen insturen, zullen de andere uitslagen nog een dag moeten wachten voor ik die kan plaatsen.

Donderdag weer inkorven voor een vlucht van 405 kilometer, dan gaan er alleen oude duiven mee en dus een veel kleiner aantal. Nu maar weer poetsen om ze goed te krijgen en hopen op normaal weer voor de aanstaande zaterdag.

We worden helemaal weg geblazen door de Westkant, liefhebbers uit de CC4 hebben geen schijn van kans. Gezien de wind ook logisch.

Hallo,

Wij zijn familie van der V. en wonen in Bartlehiem, Friesland.
Mijn man heeft 1 van uw duiven gevonden. We geven De duif wat eten en te drinken.
We wilden u even op de hoogte stellen. Vriendelijke groet, Loekie van der V.