Weergaven: 2339
Ik heb op de donderdagavond 14 oude duivinnen ingekorfd voor de wedvlucht vanuit Chalons en Champagne.
Gezien de weersinformatie en een buienfront wat wellicht een vroege lossing in de weg staat, besloten om alleen duivinnen in te zetten.
Vorige week van Hirson kwam mijn 25e duif net na de prijzen thuis, het betrof de doffer 24-351. Hij bleef wel 5 minuten op het dak zitten voordat ik hem naar binnen kon praten. In het hok dronk hij zowat de waterbak leeg, hij lag letterlijk voor de waterbak. Ik heb hem opgepakt en in een zitvak gelegd. Binnen het uur was de doffer dood. Onwerkelijk dit en nog niet eerder mee gemaakt. Je denk dan al gauw dat de doffer wat verkeerds heeft gedronken, maar ik kon niet zien dat hij aan de grond had gezeten. Ik denk zelf dat het tegenovergestelde van toepassing is. De doffer heeft na het inkorven op de vrijdagavond geen druppel water meer gedronken en is onderweg niet naar de grond geweest.
Hartproblemen bij thuiskomst: Een duif die extreem dorstig thuiskomt en in één keer grote hoeveelheden water drinkt, kan een acute hartstilstand krijgen door een extreme daling van het kalium- en magnesiumgehalte in het bloed.
In de vereniging zijn er door 13 liefhebbers in totaal 148 duiven ingezet.
In de CC4 zijn er door 81 liefhebbers 932 duiven ingezet.
Ik heb bij de duivinnen in overleg met Sabine, de 21-918 verhuisd naar het kweekhok. De 21-918 won vorig jaar 2x achter elkaar de 1ste in de CC4. Een goed kweekhok is zeer belangrijk, om in de toekomst ook goed te kunnen blijven presteren.

Ze was prachtig in orde en kwam steeds vroeger in de uitslag te zitten, maar ik kies nu toch voor de toekomst en kan haar nu niet meer kwijt raken tijdens een vlucht.
Het is wachten totdat het buienfront oostwaarts is weg getrokken om te kunnen lossen.
De duiven konden pas om 11.45 uur gelost worden. Het zou een lastige vlucht worden met bij het klok afslaan om 20 uur nog ongeveer 60% aan achterblijvers. Zeker de helft daarvan gaat overnachten.
Helaas is het een zeer lastig seizoen aan het worden voor onze duiven.
Mijn eerste duif had iets vroeger mogen komen, maar als alle duiven terug komen, ben ik best tevreden.

Mijn derde duif de 19-458 doet het nog steeds zeer goed op haar oude dag.
Het is nu 21 uur en ik wil er vanavond graag 10 terug hebben, het kan nog steeds.
Nr 09 was om 21.09 terug. 24-884 2e get.
Nr 10 was om 07.49 terug. 24-881 1e get.
Nr 11 was om 08.09 terug. 23-041 11e get.
Nr 12 was om 08.39 terug. 24-362 8e get.
Nr 13 was maandag terug. 23-024
De uitslagen konden wel weer eens op zich gaan wachten, zie het onderstaande bericht.
Insturen W-bestanden M22
Sportvrienden, Verenigingen waar de prijzen in de vereniging er vandaag nog niet uit zijn mogen morgen de W-bestanden insturen. Met vriendelijke groet, Bestuur Afdeling Oost



Volgend weekend staat er een Vitesse vlucht op het programma met een midfond afstand van 320 kilometer. (Hirson) Ik wil er graag alle duiven op spelen indien de weersvoorspelling goed is. Op de eendaagse vlucht vanuit Vierzon 655 km ga ik niet inkorven.


