27-10-2022 Maffia praktijken.

Ik kreeg via 1 van mijn vaste lezers een artikel aangereikt via WhatsApp. Er stond bij dat het vaak is doorgestuurd.

Een Nederlands spreekwoord luidt: Daar lusten de honden geen brood van.

Dit spreekwoord betekend zoveel als iemand die zo verachtelijk is dat zelfs honden geen brood van die persoon aannemen. Nu gebruiken we het meer in algemene zin om te beschrijven dat iets heel erg is.

Ik heb het betreffende artikel een tijdje laten liggen en nagedacht of ik er wat mee zou doen. Het artikel hier plaatsen is geen optie want dan voldoe ik aan de wensen van de schrijvers en geef ze een enorm podium. Dus ik ga mijn mening geven en schrijven waarom het artikel niet klopt.

Het artikel is er bewust op gemaakt om een NPO bestuurder zoveel mogelijk schade toe te brengen. (Zodat hij zijn beleid gaat aanpassen) Tevens is het de opzet van de schrijver om zoveel mogelijk onrust te zaaien onder de duivenliefhebbers. Zodat deze met zijn allen druk gaan uitoefenen op de betreffende NPO bestuurder(s) om hun beleid aan te passen.

In het artikel staat dat het is geschreven namens de opdrachtgevers 𝖢𝗂𝗇𝗏𝖾𝗋, π– π—Žπ—π—ˆπ—„π—ˆπ—‡, π–―π—‹π—Œπ—’π—Œ, 𝖾𝗇 𝖱𝖾𝗄𝖾𝗇𝖺𝖺𝗋. Winver en Autokon zijn onderdeel van Compuclub. Prsys ken ik zelf niet maar als ik daar op zoek dan kom ik uit bij afdeling 5 van de NPO die het pakket aanbied aan hun verenigingen. Rekenaar geeft de Venira software uit welke gebruikt wordt bij de ZLU vluchten en enkele fondclubs.

Dat zijn 3 rekenburo’s die wekelijks de uitslagen verzorgen voor de betreffende afdelingen, fondclubs en de ZLU. Met zowel Venira als Compuclub ben ik bekend.

Het artikel sluit af met de onderstaande zin die niet in goed Nederlands is opgesteld. Het lijkt erop dat de naam van het advocatenkantoor is weg gelaten.

π–΅π—ˆπ—ˆπ—‹ 𝖽𝖾 π—π—ˆπ—…π—…π–Ύπ–½π—‚π—€π—π–Ύπ—‚π–½ 𝖾𝗇 π—ˆπ—† π—π—ˆπ— 𝖾𝖾𝗇 π–Ύπ–Ύπ—‡π–½π—Žπ—‚π–½π—‚π—€ π—ˆπ—π–Ύπ—‹π—…π–Ύπ—€ 𝗍𝖾 π—„π—ˆπ—†π–Ύπ—‡ 𝖽𝗂𝖾𝗇𝖾𝗇 𝖴𝗐 π—ˆπ—‰π—†π–Ύπ—‹π—„π—‚π—‡π—€π–Ύπ—‡ π—‹π–Ύπ–Όπ—π—π—Œπ—π—‹π–Ύπ–Ύπ—„π—Œ 𝖺𝖺𝗇 π—ˆπ—‡π—Œ π–Ίπ–½π—π—ˆπ–Όπ–Ίπ—π–Ύπ—‡π—„π–Ίπ—‡π—π—ˆπ—ˆπ—‹.

π–­π–Ίπ—†π–Ύπ—‡π—Œ 𝖼𝗅𝗂ë𝗇𝗍𝖾𝗇

Nu gaan we naar de inhoud van het bericht.

  • 1 van onze NPO bestuurders waarvan de naam en leeftijd volledig wordt genoemd, wordt zwaar beschadigd als persoon neergezet door de schrijver van het bericht. Geheel onterecht. Hij is een zeer ervaren bestuurder met een ruime staat van dienst op directieniveau in diverse sectoren, variΓ«rend van bouw tot software engineering, zowel in Nederland als in het buitenland. Hij is op dit moment 1 van de top bestuurders van ons land. Als duivenliefhebbers mogen we trots zijn dat deze ervaren bestuurder zitting heeft in het NPO bestuur. Alleen dit deel van hun schrijven bevestigd mijn koptekst van deze blog.
  • Daarna gaat het over de NPO cloud. In de NPO cloud komen onder andere te zitten; de ringenadministratie, de entadministratie en de wedvluchtgegevens opslag. De schrijver van het stuk vindt dat ze niet betrokken zijn bij de NPO cloud. Ze noemen het zelfs een grote mislukking. 𝖹𝖾 𝗓𝗂𝗃𝗇 𝗆𝖾𝗍 𝖾𝗅𝗄𝖺𝖺𝗋 𝖽𝖾 π—π–Ύπ—‹π—„π–Ύπ–Ύπ—‹π—Œπ–Ίπ—€π–Ύπ—‡π—π–Ύπ—‡ 𝗂𝗇 𝖽𝖾 𝖽𝗂𝗀𝗂𝗍𝖺𝗅𝖾 𝗐𝖾𝗋𝖾𝗅𝖽 𝗏𝖺𝗇 𝖽𝖾 π–½π—Žπ—‚π—π–Ύπ—‡π—Œπ—‰π—ˆπ—‹π— vinden ze. Grappig dit. Ze zien de bui aankomen dat de NPO zelf de uitslagen gaan verzorgen als ze de inkorfbestanden na het inkorven ontvangen en de wedvlucht bestanden na de klokken afslaan ontvangen. Kijk nu hoe het in BelgiΓ« werkt. Het wordt hoog tijd dat de NPO zelf de uitslagen gaan verzorgen. Alleen dit schrijven wijst er al op dat de 3 externe rekenaars ook het rekengeld met elkaar kunnen afspreken. Heel veel duivenliefhebbers hebben zich wel 2 maanden mateloos geΓ«rgerd aan Compuclub. De grootste rekenaar van Nederland van zowat alle afdelingen. Ik was er 1 van. Het automatisch melden werkte weken lang niet, dit terwijl wij ervoor betalen. Hebben we restitutie gehad, nee hoor daar praten ze niet over. Voorlopige uitslagen welke niet compleet waren etc. Je zou dan denken, dat lossen ze met 1 week wel op. Maar wat gebeurde er, ze wijzen meteen naar anderen en het duurde wel een week of 8 voordat het opgelost was. Jammer Compuclub maar je recht van spreken heb je hiermee helemaal verspeeld. Dat Venira rekenaar en Prsyst zich bij Compuclub aansluit, zegt veel over hun. Prsyst ken ik niet maar wel jammer van Venira rekenaar, die hebben een mooi pakket voor de uitslagen.
  • Daarna komt de schrijver nog met torenhoge kosten op de proppen om maar zoveel mogelijk paniek te veroorzaken onder de duivenliefhebbers.
  • Als laatste bieden de partijen hun diensten aan om te helpen met de NPO cloud, wel tegen zeer hoge kosten. Geweldig dit, ze trappen eerst een bestuurder volledig de grond in en gaan dan hun diensten aanbieden. Het lijkt erop dat de schrijver een zeer laag IQ heeft en dat de oorspronkelijke brief bewerkt is. Het eerste deel van de NPO bestuurder is er denk ik later boven gezet. Het kan ook zijn dat het nepnieuws is maar bereikt dan wel helaas veel duivenmelkers.

Voor mij is er maar 1 conclusie mogelijk en dat is dat de NPO op de juiste weg zit en goed bezig is. Dat beeld wordt bevestigd door het artikel. De schrijver verliest alle respect. Problemen moet je oplossen aan de tafel en beslist niet via de sociale media kanalen. Dat de partijen hiervoor bewust kiezen is hun keuze. In de koptekst staat reeds hoe ik daar over denk. Het zou goed zijn als de rekenaars zich van dit schrijven zouden distanstiΓ«ren.

Ons NPO bestuur is goed bezig, ze zijn een beleidsplan aan het uitwerken. We moeten niet vergeten waar ze moesten starten en dat ze eerst weer een aantal zaken op orde moesten brengen voordat ze konden beginnen aan hun beleidsplan. Ze krijgen een bak van kritiek over zich heen (3 jaar vast vliegprogramma) en ik ben zelf niet gelukkig met het lossingsbeleid (te late lossingen/inversie) maar ze verzetten veel werk om onze duivensport toekomst bestendig te maken. Zowel financieΓ«l, het transport, alsmede de cloud die automatische entverklaringen gaat genereren welke nodig zijn bij het transport van onze duiven.

Oh ja, het 3 jarig vastgestelde vliegprogramma en het lossingsbeleid komen nog wel aan de orde. Maar alles op zijn tijd.

Ik sluit af met een ander spreekwoord wat mooi past bij het bovenstaande verhaal:

Wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in.

Als je een ander een streek probeert te leveren, word je daar vaak zelf het slachtoffer van‘.